Výsledkom ohlásenej rómskej reformy bude populačná explózia Rómov

24. októbra 2012, Anna Belousovová, Politika

Pred pár dňami média priniesli informácie o „najdôležitejších“ bodoch reformy, ktorá má riešiť problém našej spoločnosti, no z veľkej miery problém rómskeho etnika. Reformu pripravil minister Kaliňák (Smer) spoločne so splnomocnencom vlády Pollákom (OĽaNO).

Priznám sa, bola som veľmi zvedavá, čo konkrétne ponúknu po tom, čo sme boli svedkami mohutnej letnej mediálnej kampane pánov Matoviča a Hlinu počas ich „roma tour“ a silných rečiach pána ministra Kaliňáka o tom, že  „rómska reforma ukončí dostávanie peňazí za nič.“

So záujmom som si prešla šesť zverejnených bodov reformy  a došla som k záveru, že výsledkom tejto reformy bude skutočne populačná explózia rómskeho etnika, ktorú štát a jeho sociálny systém nezvládne!

Ak zhrniem to, čo sa bude diať, tak veľmi stručne sa to dá vyjadriť takto: Štát zoberie minimálne od 3 rokov na seba celodennú  starostlivosť o deti (Zavedením povinnej predškolskej dochádzky).

Tie by sa z celodenného pobytu domov vracali ,,až na noc“, ako sa vyjadril minister Kaliňák. Keďže však rodičom nebudú odňaté rodičovské práva, budú poberať na svoje deti prídavky  a ďalšie sociálne dávky! Takto vlastne ušetria, budú mať minimálne náklady na svoje deti. Tie zoberie na seba štát, t.j. daňový poplatník. Napríklad aj taký, ktorý musí za svoje deti v škôlke platiť, pretože ich nemá kde dať a o prácu nechce prísť!

Takto, podľa hesla, „škola namiesto domova“ to bude až do ukončenia povinnej školskej dochádzky. Paradoxne sa učiteľky a vychovávateľky za plat,  ktorý nedosahuje ani priemerný plat v národnom hospodárstve budú starať o deti ľudí, ktorí sa o svoje deti nevedia, alebo nechcú starať, ale peniaze na deti budú od štátu dostávať!

Čím sa budú zaoberať takíto ,,rodičia“  je hádam každému jasné, rodenie detí sa stane ešte lepším ,,biznisom“, ako doteraz!

Mladé učiteľky budú naďalej odkladať materstvo, pretože budú radi, že majú prácu, hoci tá práca bude starostlivosť o deti rodičov, ktorí sa o ne nestarajú!

Nepripomína vám to úľ trúdov, kráľovné a včielky robotnice?

,,Who is who“ je dúfam každému jasné!

Ešte pár poznámok k ďalším opatreniam:

Po povinnej deväť ročnej školskej dochádzke, má byť povinná aj  trojročná učňovská škola, pričom asistenti učiteľa majú byť nielen na ZŠ, ale aj na stredných školách. Je jasné, že tvorcovia tejto reformy majú informácie o školstve naozaj len pohľadom z rýchlika! Ako sa môže  žiak, ktorý nie schopný ukončiť ZŠ, vyučiť sa remeslu?

Nielen na papieri, ale aj skutočne vedieť si týmto remeslom zarábať na chlieb?

Veď dnes ide technológia tak dopredu, že skutočne kvalitným a žiadaným remeselníkom nemôže byť hocikto. Takto sa budú produkovať „absolventi“ s vyučeným listom, ktorí im v mnohých prípadoch budú  nanič!

A na záver: Kde sa na to všetko zoberú peniaze? Nie je na učiteľov, nie je na sestričky… Ale nájdu sa peniaze na výchovu detí nezodpovedných rodičov pre ktorých naďalej bude na prídavky a iné dávky!

Znovu preto opakujem, reforma problém nerieši, naopak hazarduje s budúcnosťou, lebo predstava populačnej explózie rómskeho etnika zamáva nielen s ekonomikou štátu.

Ak chceme niečo v tejto oblasti riešiť, hľadajme spravodlivé riešenia, postavené na rovnosti občanov pred zákonom,  postavené nielen na právach, ale v prvom rade na povinnostiach.

Príkladom môže byť Anglicko, ak rodičia nie sú schopní o svoje deti sa postarať, prídu o deti aj sociálne dávky.

Nikto sa tam s nimi nemazná, asi preto, lebo nekalkuluje s ich voličskými hlasmi…