Dnes si pripomíname výročie príchodu vojsk Varšavskej zmluvy

21. augusta 2013, Anna Belousovová, Nezaradené

Dnes si pripomíname výročie príchodu vojsk Varšavskej zmluvy na územie vtedajšieho Československa.

 

Zámerne som nepoužila výraz okupácia, ani vpád, pretože vojska ZSSR, NDR,Maďarska a Bulharska tu prišli na pozvanie oficiálnych predstaviteľov štátu. Aby ma nikto neobviňoval z toho, že nadŕžam Rusom a pod., ako často počujem, dopredu chcem povedať, že ja som vtedy tie roky vnímala ako dieťa dôstojníka armády ČSSR. Môj otec vtedy nemal ešte ani 40 rokov, bol majorom a veliteľom posádky na Skalitom. Zobral vtedy prenosný vysielací voz a napojili sa na vysielanie Slovenského rozhlasu. Informovali a burcovali ľudí. Volalo sa to vtedy: Severné Slovensko vysiela.

V období normalizácie bol potom po zásluhe „odmenený“ – vyhodený z armády, vyhodený zo strany so šiestimi deťmi na krku. Otec zomrel už dávno, nedožil sa „demokratizačných zmien“ po ´89. Asi to tak bolo lepšie, neviem či by dokázal pochopiť, že dnes deti bývalých eštebákov a nomenklatúrnych kádrov sedia vo vláde, zastupujú nás v európskom parlamente, alebo sa z nich stali oligarchovia, majitelia Slovenska, ktoré ovládajú cez politické figúrky. A ja som aj po 89 nebola asi v tom správnom prúde v politike – nacionalista, pre niekoho pomaly extrémista, nepriateľ štátu. Asi je to dedičné, ísť aj proti prúdu, proti stádu, za Slovensko …nevzdychám! Meniť sa nebudem.

 

Anna Belousovová

Predsedníčka strany Národ a Spravodlivosť (NaS)